Kjøpsvilkår
Kjøpsvilkår for Kaffe&Pasta AS
Registrering
- Når du handler i vår nettbutikk kan du registrere deg som kunde eller handle som gjest. For å registrere deg må du ha en en gyldig e-postadresse. Ved gjennomføring av et kjøp må du legge inn ditt mobilnummer og e-post.
Partene
Selger er Kaffe&Pasta AS, Dronningensgate 22A, 4610 Kristiansand, tlf 900 78 456, elisabeth@kaffepasta.no, Orgnr 933 569 861, og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen
Adresse og adresseendring
Du som kunde er ansvarlig for at du er registrert med riktig informasjon, og at du registrerer riktig leveringsadresse for din sending.
Priser
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er oppgitt i NOK og inkluderer mva.
Før du utfører betalingen vil alle kostnader som er knyttet til kjøpet fremkomme. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og produktinfo, og vil kontakte deg dersom noe slikt skulle skje.
Betaling
I vår nettbutikk kan du betale med kort gjennom Stripe Vipps eller Klarna. Frakt vil tilkomme. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med Stripe, Apple, Klarna og Vipps som samarbeidspartnere blir denne sikkerheten ivaretatt. Ved kjøp i vår nettbutikk blir kjøpesummen reservert på din konto frem til varene er plukket. Kontoen blir belastet først når varene er
pakket og sendt.
Kontakt oss:
Dersom du har spørsmål eller ikke finner svar på det du lurer på angående en bestilling, kontakt oss gjerne og oppgi ditt ordrenummer. Kontakt oss på e-post elisabeth@kaffepasta.no
Leveringstid
Vi vil pakke og sende varene dine raskest mulig.
Normal leveringstid er som regel to til tre virkedager + ordinær postgang. Vi må ta forbehold om lengre leveringstid i forbindelse med helligdager. Dersom det skulle oppstår situasjoner som gjør
at man er utsolgt for en vare vil vi kontakte deg snarest.
Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender ikke til utlandet.
Leveransevilkår
Ordre fra Kaffe&Pasta blir sendt med Posten. Dersom
pakken ikke kan leveres i din postkasse, vil du få en hentemelding med informasjon hvor du kan hente pakken din. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se eget punkt nedenfor).
Bytting
Dersom du ønsker å bytte en vare, anbefaler vi at
du bestiller ønsket vare på nytt og returnerer opprinnelig vare til oss.
Retur
Om du ønsker å returnere en vare, følger du
instruksene nedenfor.Du står selv for returkostnadene.
Vi gjør oppmerksom på flg: du blir kun kreditert for varen du
har sendt i retur, ikke frakten ved å sende varen til deg. Du må
selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer kjøpet,jr. angrerettloven §25
Følg trinnet nedenfor hvis du ønsker å returnere din(e) vare(r):
Trinn
1: Pakk produktene tilbake i tilhørende originalemballasjen,
og fyll ut angreskjemaet, eller legg ved et skriv som henviser til ordrenr og årsak til retur.
Trinn
2: Pakk varen(e) forsvarlig inn. Dekk til eller fjern den
opprinnelige forsendingsetiketten samt gamle strekkoder fra pakken, dersom du bruker samme forsendingsemballasjen fra da du mottok varen(e).
Trinn 3: Merk pakken med riktig returadresse
Trinn 4: Send din pakke fra din foretrukne transportør. Når du
returnerer varer er det viktig at du sparer på kvittering med sporingsnummeret på pakken, da dette dokumenterer viser at du har sendt varer i retur til oss. Dette i tilfelle pakken skulle forsvinne underveis.
Tilbakebetaling ved returer
Hvis du har betalt med kort vil tilbakebetalingen
starte så fort returen er registrert hos oss. Tilbakebetalingen skjer til samme kort som ble brukt ved betaling av ordre, og det kan ta opptil 3-10 virkedagerfør pengene er refundert.
Angrerett
NB! Gjelder ikke på salgsvarer.
Kjøperen kan angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager..
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er
blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter at varene er mottatt.
Uavhentede pakker
Dersom din pakke ligger uavhentet på Posten vil du først få en påminnelse om å hente pakken. Om pakken fortsatt ikke blir hentet vil den gå i retur til oss. For dette belastes kunden med et gebyr på 135,- for å dekke kostnadene i forbindelse med frakt og retur av pakken.
Dersom du har valgt å hente pakken i butikk, vil det sendes en påminnelse til deg dersom ikke pakken hentes.
Reklamasjon
Som kjøper er du ansvarlig for å sjekke om produktet er uskadet, har feil eller mangler. Om du oppdager feil/mangler, må dette meldes inn til oss så snart som mulig, og vi vil finne en løsning for
deg. Kontakt oss på eisabeth@kaffepasta.no. Reklamasjon uten bilde av feil/mangel på produktet vil dessverre ikke bli godkjent.
Mangel på varen
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at hen vil påberope seg mangelen.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig og må ha vedlagt bilde av feil/mangel.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf.punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.
Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Returadresse
Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:
Kaffe&Pasta AS, Dronningensgate 22A, 4610 Kristiansand
Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer så vi vet hvem avsender er.
Aldersgrense
For å handle i vår nettbutikk må du være fylt 18 år.